środa, 15 sierpnia 2012

Ulubione ekspresowe spaghetti mojego męża

Dzisiaj podzielę się z Wami bardzo prostym przepisem na szybkie spaghetti, które zawsze cieszy się uznaniem Rogalika, no chyba, że, tak jak ostatnio, ciut za dużo je przypieprzę ;) Ale zdradzę Wam, że nawet wtedy zjada się je ze smakiem. Poniżej opisana porcja starcza na obiad dla dwóch osób (które lubią dużo zjeść) na dwa dni. Najbardziej lubię drugi dzień, kiedy po powrocie do domu nic nie muszę robić, tylko ugotować makaron i podgrzać sos :)



Składniki:
  • 500 gram mielonego mięsa (najlepiej do tej pory smakowało mi wołowe, ale to kwestia gustu)
  • 1 spora cebula
  • 2 - 3 pomidory i/lub koncentrat pomidorowy i/lub pomidory z puszki
  • 200 - 300 gram pieczarek (opcjonalnie)
  • 2 sosy do spaghetti Pudliszki
  • sól, pieprz, bazylia, oregano, zioła prowansalskie
  • świeża bazylia i świeży tymianek
  • oliwa z oliwek
  • ser żółty do starcia i parmezan
  • makaron do spaghetti

Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na odrobinie oliwy z oliwek. Jeżeli macie ochotę dodać pieczarki, to jest to dobry moment na pokrojenie ich w kostkę i dorzucenie do cebuli.
Do zeszklonej cebuli (i pieczarek) dorzucić mięso i smażyć mieszając wszystko razem tak, aby mięso było jak najdrobniejsze. Dodać soli i pieprzu do smaku. Po podsmażeniu całości dodać 2 sosy Pudliszek.

Pomidory sparzyć, pokroić w dość duże kawałki i dorzucić do sosu, dusić wszystko razem tak, żeby się elegancko rozpadły :) Ewentualnie dorzucić pomidory w puszce (razem z sosem) i/lub koncentrat pomidorowy. Całość jeszcze poddusić, odparować ewentualną wodę. Doprawić przyprawami, świeżą bazylię i tymianek drobniutko posiekać i też dorzucić.

Makaron ugotować z odrobiną soli i oliwy z oliwek. Podając posypać wszystko startym serem i parmezanem.

Voila :)

A dzisiaj na śniadanko mieliśmy takie oto cudeńko, które zrobiłam z przepisu Trusskawkowej. Przy okazji przetestuję je jeszcze z moimi modyfikacjami i opiszę przepis ze szczegółami.


9 komentarzy:

  1. bardzo się cieszę, że smakowało i mogłam zainspirować :) wygląda świetnie, a co najważniejsze można robić z przeróżnymi dodatkami, już za nimi tęsknię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie. Nam nie bardzo pasowała płynna konsystencja pomidorów, więc następnym razem chcę spróbować z (podsmażonymi?) pieczarkami. I może salami? Już nie mogę się doczekać! :)

      Usuń
  2. Takim spaghetti to ja się mogę zajadać i zajadać ;) Wygląda pysznie! ale niestety dawno go nie robiłam. A tak w ogóle jutro mojemu Połówkowi będę przygotowywać Twoją sałateczkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie już nie mogę się doczekać czy Wam zasmakuje! :) A o tym sosie wiedziałam, tylko ja go zastępuję octem balsamicznym. Kupiłaś go w końcu? Jeśli tak, to gdzie?

      Usuń
    2. Kupiłam w sklepie Kuchnie świata. Dzisiaj z jego dodatkiem robiłam żeberka w galzurze i muszę przyznać, że zagości u mnie w kuchni na stałe ;)

      Usuń
    3. Och, ostatnio chodzą za mną właśnie żeberka, królik i jagnięcina, tylko szukam fajnych przepisów. Na królika już mam, tylko zbieram siły ;)
      Drogo zapłaciłaś?

      Usuń
    4. Jagnięcina za mną też, tylko nie wiem gdzie ją kupić, a mam kilka fajnych przepisów... Za mną jeszcze kaczka :) Królika bardzo dawno nie jadłam, a bardzo lubię :) A sos - 17 zł.

      Usuń
  3. Ja jutro robię spaghetti :)Oboje bardzo lubimy! Ale z przecieru pomidorowego + przyprawy + mięso wieprzowo-wołowe. Mniam!
    dziuba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie tym razem robiłam wieprzowo-wołowe :) Takie sosy pomidorowe są najlepsze i najszybsze :) No i widzisz, udało mi się dodać przepis bezpiekarnikowy :)

      Usuń

Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...