niedziela, 19 sierpnia 2012

Farfalle ze szpinakiem i serami

Mam przyjemność podzielić się dziś z Wami przepisem na moje autorskie danie, które było również pierwszym, które na samym początku zaserwowałam mojemu przyszłemu mężowi (ponieważ wtedy jeszcze było jedynym, które umiałam zrobić), można więc powiedzieć, że z jednej strony powiedzenie "przez żołądek do serca" się sprawdziło, a z drugiej chyba w jakiś sposób jest to afrodyzjak :) W każdym razie danie to podbiło serce mojego Rogalika i do dzisiaj jada(my) je z rozrzewnieniem.



Składniki:
  • opakowanie mrożonego szpinaku (no chyba, że ktoś ma ochotę na świeży, ale w ten sposób jeszcze nie próbowałam)
  • 1 ser camembert lub brie
  • 2/3 trójkąta sera typu blue
  • 1 ząbek czosnku (opcjonalnie, ale zalecam)
  • szczypta soli, szczypta pieprzu
  • parmezan do posypania (opcjonalnie)
  • makaron farfalle
Szpinak rozmrażamy na patelni aż całkowicie się rozpadnie, dodajemy do niego przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku, mieszamy. Kiedy cały szpinak nabierze miękkości obieramy camembert lub brie ze skórki i jego miękki środek wrzucamy w kawałkach do szpinaku, mieszając aż się rozpuści. Tak samo kroimy na kawałki serek blue i również dorzucamy tak, aby się rozpuścił. Tak naprawdę ilość i proporcja serów zależy od upodobań. Ja lubię, żeby było ich na tyle dużo, żeby praktycznie zabieliły szpinak. Dodajemy soli i pieprzu do smaku.

W międzyczasie gotujemy farfalle. Wykładamy je do miseczek, na to sos szpinakowo - serowy, można też posypać parmezanem. Uwaga, bo danie jest bardzo sycące, więc nie należy przesadzić z ilością makaronu.

Smacznego! :)

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam szpinak :) Twoje danie na pewno było pyszne, jeszcze do tego serek, mmm :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to jedno z moich ulubionych dań :) Uwielbiam szpinak i sery!

      Usuń
  2. Oto właśnie jedno z moich ulubionych dań! :D Niewiele jest lepszych połączeń niż szpinak, makaron i ser... Wiesz, chyba mam pomysł na jutrzejszy obiad, właśnie teraz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam być dla Ciebie inspiracją :))) Smacznego!

      Usuń
  3. Uwielbiam takie połączenie - proste ale jakie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam makaron ze szpinakiem <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Magdaleno! Wymarzone danie dla mnie:)
    Pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie do dzieła i smacznego! A ja już obmyślam kolejne pyszności :)

      Usuń
  6. Moja Droga, a może miałabyś ochotę wziąć udział we Wspólnym Gotowaniu? Kilka osób zaproszonych do wspólnego gotowania przygotowuje to samo danie i zamieszcza efekty na swoim blogu:) Tematem byłaby zupa/krem z dyni :) Posta miałby pojawić się na blogu między 29 a 31 sierpnia :) Co Ty na to? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę się zorientować czy będę miała gdzie kupić dynię, ale jeśli mi się uda, to bardzo chętnie, bo wezmę przepis od mamy :))) Dam znać!

      Usuń
    2. To ja czekam w takim razie i mam nadzieję, że dynia się znajdzie :)

      Usuń
  7. Robisz dokładnie tak jak ja :) Nie sądzę, żeby to było jakieś autorskie danie - po prostu szpinak smakuje w ten sposób najlepiej! <3

    OdpowiedzUsuń

Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...