niedziela, 12 sierpnia 2012

Prosty przepis na ogórki małosolne jak u babci

Od dawna chciałam zrobić ogórki małosolne, które po pewnym czasie rzecz jasna staną się kiszonymi :) Rozglądałam się za ogórkami jak tylko się pojawiły, ale jakoś nie miałam okazji konkretnie się wziąć za ten temat. Aż w końcu zwyczajnie dostałam w spontanicznym prezencie zarówno ogórki, jak i koper i liście chrzanu. Dokupiłam do nich czosnek, 5-litrowy słój (którego najpierw szukałam w Ikei, gdzie mieli tylko takie po 1,8 litra i w Carrefourze, gdzie mieli takie 2-litrowe, aż w końcu ten jedyny dorwałam w Tesco) i wzięłam się do tego według wszelkich udzielonych mi i znalezionych w internecie wskazówek.

W słoiku zmieściły się akurat trzy piętra ustawionych pionowo i bardzo ścisło ogórków. Nie wiem dokładnie ile ich było, ale obstawiam, że ok. 1,5 - 2 kg. Pod i nad każdym z nich kładłam po 2-3 liście chrzanowe (które, jak powiedziała babcia, sprawiają, że ogórki są twarde jak kamyczki), gałązkę kopru i po 3-4 ząbki czosnku (co dało jakieś półtorej główki na całość). Całość zalałam zagotowaną, trochę przestudzoną wodą, osoloną w stosunku 1 łyżka soli na 1 litr wody, wierzch przykryłam jeszcze dwoma liśćmi i zakręciłam. Efekt wyglądał i wygląda tak:


Mój tata powiedział, że są naczosnkowane jak u babci, co chyba dobrze o nich świadczy :) Ja sama mogę tylko nieskromnie powiedzieć, że jak na debiut wyszły całkiem nieźle, a gdybym wcześniej wiedziała, że robi się je tak łatwo, to z moich rąk wyszłoby już o wiele więcej takich słoików. W każdym razie już nigdy więcej nie kupię takich gotowych!

Smacznego :)

1 komentarz:

  1. Ogórki małosolne uwielbiam! wyglądają niesamowicie smacznie! sama jeszcze nie robiłam, jem to co mi Mama da z domku :)
    W sumie teraz taki czas na przetrwory, ja też jutro zaczynam akcję "Domowa spiżarnia" i będę kisić... pomidory :)
    Prawda jest taka, że jak się zrobi samemu ogórki, to już się nie chce tych ze sklepu :) i bardzo dobrze! domowe najlepsze!

    OdpowiedzUsuń

Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...